Monday, September 20, 2010

Sålt är sålt och kommer ALDRIG tillbaka..

Jag hör Stellan Skarsgårds röst i huvudet: Tänk efter nu...det ni väljer nu, det väljer ni. Det går inte att ändra på sedan...Det går inte att välja annorlunda när ni sedan ser vad som händer med Sverige...skadan är redan skedd..Sålt är sålt och kommer aldrig tillbaka..

Sverige är inte längre ett oskyldigt,tryggt land. Nu tar det kalla,egoistiska över och vi kan bara stå och titta på....På ett sätt ångrar jag att jag klev ur min lilla bubbla..jag valde att leva ganska skyddad där...inte skyddad för allt, men för vissa saker..Nu ser jag allt så tydligt. Nästan lite för tydligt..

Idag vill jag sända ut all min kärlek till Mona Sahlin och Lars Ohly för att dom symboliserar godhet.

Jag vill tro att dom allra flesta människorna ändå är goda.
Jag orkar inte leva med att majoriteten av människorna i detta land är cyniska egoister...Säg att det istället handlar om okunskap...Fast vad spelar det för roll egentligen? Sålt är sålt och kommer aldrig tillbaka...Ni har sålt era själar och erat hjärta. Till vilket pris? Dom där 187:- extra kronorna ni får i plånboken varje månad..

Snälla släpp in mig i min bubbla igen..Jag vill inte se.

1 comment:

  1. Du skriver så klokt och insiktsfullt
    Ja kanske människor innerst inne är goda men jag har svårt att se det just nu
    Idag är det egoismen som styr och jag vet inte hur vi ska vända högervindarna
    Jag är rädd för dessa kommande år och allt dom kommer hinna ändra och förstöra
    Vi är kanske lite tilltufsade nu
    Men vi är inte slagna
    Nej då
    Vi kommer tillbaka i bättre form än någonsin:-)
    och då baby
    kommer vi ta vår WALK IN THE SUN!!!!!!

    ReplyDelete