Friday, April 6, 2012

Till mammie och lillebror


Nu har jag varit på båda konserterna i New jersey och imorgon börjar New york racet!!! Detta är saker jag icke får glömma att berätta för er!!!!! Detta är vad ni har att vänta er!!!!

IZOD släcks ner och jag hör Bruce vråla: NEW JERSEY!!!!!!!!!!
Bruce kommer ut själv på scenen och presenterar sig som The hardest working white man in showbuisness!! Efter en låååång uppradning av allt MAJOR som han gjort.Hahaha..Fina Bruce.

Av dom nya låtarna så spelar han dessa:

WE TAKE CARE OF OUR OWN
Get ready för en folkfest!!!!Allsång,lycka, gemenskap och most of all: KÄRLEK!!!! Vi behöver detta! ALLA! E street,the crew,vi=publiken. Våra trasiga hjärtan behöver detta.

EASY MONEY
Satans bra! På slutet kör Bruce och Patti den som en duett.Kanske blir det Bruce och sister Sozzie som kör den på Ullevi? Skön takt i denna! Asbra! Na-na-na-na= Folkfest! Sektvarning!!! Hahaha...Kan se framför mig hur vi står där med slutna ögon på Ullevi och sjunger na-na-na-na-naaaa!!!

JACK OF ALL TRADES
Vackert..Man känner Bruce's anger..Det är bara en spot på Bruce där han står. Applåder när han sjunger: If I had a gun...Här tycker jag att vi lär oss hela texten och bara gungar med.Jack of all trades är stark. Väldigt stark. "There's a new world comin' I can see the light" Där tänker jag på den nya världen utan C..När dom sista tonerna av Jack of all trades spelas och blåssektionen och gitarren kommer in så konstaterar man situationen och detta vackra man just varit med om..Stort.

DEATH TO MY HOMETOWN
Folkfest och samtidigt många arga nävar i luften.Bruce gör fina små danssteg!!! Typ som dom han gör under Waitin' on a sunny day. FANTASTISK låt live!!!Mäktigt! Man känner den långt in i märgen flera dagar efter.Här pajar man sina händer och lår för man slår så hårt i takt. När Bruce sjunger raden Death to my hometown 3 ggr i rad gör vi detsamma. LOUD AND CLEAR!!! Nu kokar IZOD!!!!!

WRECKING BALL
Ja vad säger man???? Explosion!! Denna låt är så sjukt jävla bra på skiva. TÄNK DÅ LIVE!!!! Jag vill förbereda er på något STORT! Detta är magi från början till slut.Efter första inräkningen 1 2 3 4 som kommer efter första versen så smäller det!! Nu dansar,hoppar,studsar SAMTLIGA inne i IZOD center!!! Nu pajar jag min röst helt men det är SÅKLART värt det!!! Jag skriker som en jävla galning och hytter med näven!!! Jag har ju ett mission: Jag är här för hela vår crew! Inte bara för mig själv. Jag måste ju låta för alla er också! Jag är som Max: Jag bring the power night after night after night. Jag är just nu The hardest working white woman in the audience! När Hard times come-Hard times go-mantrat kommer så lyfter hela IZOD! Vi slår med nävarna!!!

ROCKY GROUND
Nu låter jag bara tårarna komma..Dom går inte att stoppa.Michelle är underbar och jag älskar henne med en gång. Hon står där med sitt fina leende och jag bara ÄLSKAR henne!!!! Hennes röst är så klar och ren. Nu börjar jag undra vad Bruce gjort med "I'm a soldier"-skriket...Har han tagit bort det?! Snart får jag reda på vad han gjort och då kommer tårarna-ett regn i Sahara...igen..Michelle's rap är amazing!!Denna tycker jag att vi lär oss till Ullevi! Nu stämmer hela bandet in i : WE BEEN TRAVELING OVER ROCKY GROUND och återigen uppstår magi!!!! OCH SÅ KOMMER DET: Bruce börjar sjunga I'm a soldier flera gånger på rad!!! Och med den vackraste rösten jag någonsin hört!!! Nu är det kört! Mina tårar sprutar och jag tänker på dig mammie och undrar hur du ska klara detta...Sedan tittar jag på Bruce och tycker att han ser ensam ut..Det fattas en stor stor man uppe på scen. Det är ett stort hål och aldrig har Bruce sett mindre ut.

LAND OF HOPE AND DREAMS
Jake...Nu vill jag hoppa upp på scen och krama honom och tacka.Med Jake på scen får vi en bit av Clarence. Bruce låter så stolt när han presenterar Jake med hans efternamn. Han tar i extra när han säger: Jake CLEMONS!!!. Jake sätter solot perfekt i Land of hope and dreams och Viv är övertygad om att Jake fått Clarence's saxofon.
This train...Nu har vi alla inne i IZOD hoppat på detta tåg och det pågar en folkfest!Jag blundar under Jake's solo och låtsas att det är C.

WE ARE ALIVE
Börjar försiktigt med bara en spot på Bruce men snart kommer den att explodera till en dansfest! Vänta bara! Detta vet jag kväll nr.2 och står på tårna och bara väntar!!! Our spirits will rise! To stand shoulders to shoulders and heart to heart. Scooter & Big Man..Nu har Bruce tårar i ögonen..Jag känner Clarence's själ nu. NU är han med oss här inne.

Och så kommer det:

MY CITY OF RUINS
Två spots på Clarence's och Danny's platser. Resten av scenen är mörk.Nu är det jättejobbigt..Alldeles precis stod jag och dansade och hoppade och nu känns det som om marken under mig försvinner..-Are we missing anyone? ropar Bruce när han stoppar i låten. - Do I have to say their names? Alla 20 000 inne i IZOD skriker nu. Vi skriker det högsta vi kan. Bruce frågar oss igen. Vi skriker ännu högre. Bruce svarar: All I can say is that if we are here,and you are here...THEY ARE HERE!!! Vi skriker och skriker och skriker. Bruce fortsätter sjunga: Now there are tears on the pillow...You took my heart when you left..
Nu kan jag bara se att stort hål på C's plats...Vart är The biggest man we ever seen?Nu är det mycket mycket sorgligt...

SISTA LATEN: TENTH AVENUE FREEZ-OUT
Första tonerna kommer och hela IZOD tänds upp! Nu kan man se alla och vi är MÅNGA!!!! Vi dansar och skriker. Jag vet vad som kommer komma och jag tänker att om jag sjunger det allra högsta jag kan så hör Big Man mig. Och så kommer det..Bruce sjunger: When the change was made uptown and The Big Man joined the band...Så stoppar han. Bandet står blixtstilla. Lille Nisse tittar uppåt.Bruce vänder sig mot bildskärmarna och det vackraste bildspelet någonsin startar.Det är bilder från HELA C's liv...Det är både rörliga bilder och still. Det är pussar med Bruce och C..Sista bilden är en stillbild och en ganska ny bild på Clarence där han tittar rakt in i kameran...Den bilden får vara kvar lite längre..Hela publiken skriker! Bruce visar att vi ska skrika ännu högre så det gör vi. Vissa skriker CLARENCE!! Vissa bara skriker rakt ut. Jag skriker,hoppar,klappar,slår med armarna och hela tiden tänker jag: Det får inte vara sant!!! Kom tillbaka Big Man!!!. Minuterna går och IZOD är fortfarande upptänt. Nu slår Max i trumman och låten fortsätter.Scooter and the Big Man bust the city in half..Och mitt hjärta är halvt och nu vet jag att Clarence är borta.


Jag lämnar IZOD fylld av glädje och sorg. Jag har en känsla i kroppen av att jag aldrig varit gladare men heller aldrig ledsnare...Ett ord kan förklara dessa 2 kvällar: VACKERT
Tack Bruce and the mighty E STREET BAND!!!!!


Setlist för kväll 2. Den duger va?????

4 comments:

  1. Otroligt fint gråter & ler på Hornsgatan.<3

    ReplyDelete
  2. Klemens The AgitatorApril 6, 2012 at 12:45 PM

    Håller med, Lotte. Blev riktigt rörd när jag läste. Väldigt bra fan-service du sysslar med. Du är verkligen the hardest working white moman in the business. Möjligen med undantag för Gitta.

    ReplyDelete
  3. the biggest man I ever met,the biggest fan I ever met.......I love all....

    ReplyDelete
  4. Moa älskade gumman......jag saknar ord!!!!Detta var den finaste mest innerliga beskrivning av en Brucekonsert jag någonsin läst.....och jag har läst många!!!!!
    Jag vet inte heller hur jag ska klara detta.
    Jag tror faktiskt att jag kommer dö där på Ullevi!!!!!!!!
    Men det är det fan i mig värt!!!!!!

    ReplyDelete