Monday, September 19, 2011

Min och Viv´s dag i Asbury i bilder....


Viv väckte mig tidigt och vi gick ut och köpte rosor...New York sov fortfarande. Vi tog tåget till Long Branch. Där bytte vi tåg och åkte mot Asbury. På vägen passerade vi Red Bank och Viv berättade att Clarence brukade hämta henne där i bil...



Drygt 2 timmar senare var vi framme!!!! Kändes helt overkligt...Vi hade valt den BÄSTA dagen!!!! Strålande sol som gjorde att havet glittrade!!! C log mot oss från himlen och hälsade oss välkomna till Asbury Park..



Vi går mot boardwalken och passerar en butik som har delar från tivolit i skylten...Magiskt!


Den här underbara baren gick vi förbi. Vi föreställer oss att Scooter och Big Man hängde här på daglig basis. Ovanför entrén hängde en saxofon!!!!


The store by the shore....BÄSTA namnet på en affär!!!!


Detta huset blir Viv´s och mitt bästa hus i Asbury!!! Färgen matchar Viv perfekt när hon tränar!!! Hahaha...Hon har precis berättat att hennes tisha och shoes när hon tränar är exakt denna färg!


Vi närmar oss boardwalken...Vi ser havet!!!!


En historisk korsning!!!!!!!!! Sååååååååå många gånger jag hört Bruce sjunga att han drive down kingsley.......Åååååååååå!!!!!! Jag och Viv går rakt in i en Bruce & Estreet-saga!!!!


Jag och Viv unnar oss en frukost på boardwalken. Bagels och Mocca. Underbart! Solen skiner och vi radar upp alla våra rosor och bestämmer vilka rosor som ska vara från mig,mamma,lillebror och Viv...Detta är en rosaspräcklig ros till C från lillebror....


En röd ros till C från mamma...



Rosor från mig till C...I miss you C...


Jag la våra rosor utanför Stage Entrance vid Stone Pony


Viv´s rosor till C...Med armband runt som det står Best Friends Forever på...Finaste Viv och C....


Legendariskt....









Clarence we miss you......

5 comments:

  1. Underbara bilder. Och jag uppskattar du lät mig vara närvarande, genom min ros. Tack, fina Mosie.

    /Lillebror

    ReplyDelete
  2. Tack för att jag får ta del av denna underbara berättelse och se alla ljuvliga bilder!!
    Tack åxå för att jag fick vara med och hedra Clarence med en röd ros!
    Vi är en stor familj som delar kärleken till Scooters bäste vän
    BIG MAN!!!!!!!

    ReplyDelete
  3. Vi älskar vår Big Man och han finns ALLTID med oss!!!!

    ReplyDelete